Pages

Monday, March 7

w8 : aRmY dAy :

06.03.11 merupakan hari terakhir Hari Terbuka Angkatan Tentera Darat sempena ulangtahun ATD Ke-78 yang diadakan selama tiga hari di Dataran Merdeka mulai 04.03.2011, Jumaat lepas. Tetap Gagah Tetap Setia, itulah slogan sempena Hari Ulang Tahun Tentera Darat Ke-78. Ini merupakan kali pertama diadakan Hari Terbuka ATD yang bertujuan memperlihatkan aset-aset Tentera Darat kepada masyarakat. Aset-aset inilah yang akan digunakan oleh ATD untuk mempertahankan bangsa dan negara Malaysia yang tercinta ini dari sebarang serangan musuh dan anasir jahat. Diantara aset-aset berkenaan berupa Kereta Kebal, Kereta Perisai, Artileri, Hospital Medan, Helikopter dan lain-lain. Pelbagai aktiviti pertunjukan kepakaran dijalankan dalam program Hari Terbuka ini diantaranya, demonstrasi anjing perang, pertunjukan payong terjun, pertunjukan warior dance dan demonstrasi Unit Lawan Keganasan. Seramai 100 anggota berpangkat pegawai dan 5000 anggota lain-lain pangkat terlibat dalam menjayakan hari terbuka ini.


antara aset negara yang terlibat dalam perarakan

penglibatan askar wanita

langkah diatur dengan seragam

tetap gagah tetap setia

si cilik yang bersemangat

pertunjukan payung terjun

3 comments from viewer:

ainbustami said...

salam..en sabki...dis is my 1st trial for dave hill editing...so,i need ur comment sir..it can make me improve my photojournalism n my editing also..

tq :)

learn lighting said...

Ainbustami Hill
1.editing dave hill style bagi saya lebih sesuai untuk gambar illustrasi, bukan untuk news reporting.Bagaimana pun anda boleh continue style ini untuk projek photojournalism sendiri..kena jaga supaya highlight area tak hilang,ada pure white..begitu juga bahagian shadow ada pure black...
2.Gambar no 1-foreground-pokok pada penjuru atas dan subject menjadikan gambar ada kesimbangan yg menarik. Gambar budak baju merah kalau nampak mata akan lebih catchy!
Overall bagus!tk

ainbustami said...

orite!!!tq so much sir..i can improve dat....:)

Post a Comment

Sila Beri Komen Anda Disini

 

Sample text

Sample Text